Språk/Language

Information om utbetalning av ekonomiskt bistånd (försörjnings­stöd) för dig med annan bank än Swedbank

Just nu är det problem med utbetalning av ekonomiskt bistånd (försörjnings­stöd) för dig som har en annan bank än Swedbank. Har du ett konto på annan bank än Swedbank behöver anmäla ditt konto­nummer till Swedbank.

Så här anmäler du kontonummer hos annan bank till Swedbank

Har du ett BankID för digital identifiering kan du anmäla ditt kontonummer via Swedbanks webbplats.

Lösa in utbetalning via en avi

På Swedbanks webbplats kan du även lösa in din avi om du har fått ditt försörjningsstödet utbetalat via en avi.

Om du inte har BankID

Har du inte ett BankID för digital identifiering och har fått din utbetalning på avi, kan du gå till Swedbanks kontor på Vallonvägen 15 i Finspång och få hjälp att lösa in din avi och anmäla ditt kontonummer. Du behöver legitimera dig på banken. Pengarna kommer därefter att överföras från Swedbank till ditt bankkonto hos din bank.

Har du redan anmält ditt kontonummer hos din bank till Swedbank

Har du sedan tidigare anmält ditt kontonummer till Swedbank behöver du inte göra det igen. Är du osäker kan du kontakta Swedbank.

Öppettider och kontakt till Swedbank i Finspång

Måndag: kl. 10-13.
Tisdag: Stängt.
Onsdag: kl.13-18.
Torsdag: Stängt.
Fredag: kl. 10-13.

Besöksadress: Vallonvägen 15, 612 25 Finspång

Telefonnummer: 0122-240 00

Kontakt

Finspångs kommun

0122-850 00
kommun@finspang.se

Bergslagsvägen 13-15, 612 80 Finspång