Driftinformation

Personal från Finspångs Tekniska Verk lagar en vattenläckaHär visar vi information om planerade och oplanerade avbrott för vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, gator och vägar i vår kommun.

Vid driftstörningar jobbar vi så fort vi kan för att de som berörs snabbt ska kunna använda sin tjänst igen. Vid planerade avbrott förbereder vi oss noga och vi arbetar kontinuerligt med förebyggande åtgärder och bra underhåll för att minimera antalet avbrott.

Sms-tjänst och talmeddelande

Med vår sms-tjänst får du snabbt och enkelt information till din mobil eller fasta telefon om avbrott eller störningar i vår verksamhet påverkar dig. Sms-tjänsten är gratis och vi kommer inte att använda den för någon form av marknadsföring eller försäljning. Vår sms-tjänst är ett komplement till våra övriga informationskanaler.

Hur fick vi ditt nummer?
Har du en fastighet i Finspångs kommun och en mobiltelefon registrerad på samma adress, får du automatiskt våra sms-meddelanden om din adress påverkas av driftstörningen.

Kan jag lägga till mitt jobbtelefonnummer?
Absolut! Har du en mobiltelefon med ett oregistrerat kontantkort eller en som inte är registrerad på din hemadress så kan du enkelt registrera ditt nummer via ett formulär på självregistreringssidan (se länk i kolumnen till höger). Fyll i dina uppgifter i formuläret så får du en engångskod till din mobiltelefon. Använd koden i webbformuläret så kommer du till sidan där du kopplar din bostadsadress till ditt mobilnummer. Där kan du även avregistrera ditt nummer om du inte vill ha information via sms.

Jag har ingen mobiltelefon
Har ingen mobiltelefon utan en fast telefon, ringer systemet automatiskt upp dig och du får ett talat meddelande.

Jag vill inte ha några sms eller talade meddelanden
Vill du inte få meddelanden från oss eller om du vill att något av dina abonnemang, som exempelvis ditt barns mobilnummer ska undantas från sms-utskicken, så kan du avregistrera dessa själv. Det gör du genom att gå in på självregistreringssidan och avregistrera dig (se länk till höger).

Får jag sms på kvällar och nätter?
Med hänsyn till kvälls- och nattro skickar vi inga sms mellan klockan 22 och 06. Vid en krissituation kommer vi dock bortse från klockslag.

Om tjänsten
Personregistret i systemet är i huvudsak baserat på data från Bisnode och uppgifterna lämnar vi inte ut till någon. Uppgifterna behandlas i enlighet med personuppgiftslagen (PuL).


Driftinformation

29 januari 2018 kl. 12:54

Avbrott i vattenleverans i Rejmyre

driftsinformation-stoppPå grund av akut arbete i ledningsnätet måste vi stänga av vattnet i norra delarna av Rejmyre.

Läs hela nyheten

26 januari 2018 kl. 12:58

Vattenläcka Rejmyre

driftsinformation varning

Läs hela nyheten

29 november 2017 kl. 08:44

Renspolning av vattenledningsnätet den 14 december i delar av Ljusfallshammar

driftsinformation varningTorsdagen den 14 december kommer vi renspola vattenledningsnätet i delar av Ljusfallshammar. Syftet med projektet är att förbättra kvalitén på dricksvattnet för våra kunder. 

Läs hela nyheten

Kontaktformulär

Förbockade fält måste fyllas i

Jag vill:
Vilken verksamhet gäller det?


Beskrivning av ärendet:

Jag vill ha svar via:
Personuppgifter:







FeedBackbutton image