Blanketter och e-tjänster

Vi har flyttat alla våra blanketter till Mina sidor - en plattform för e-tjänster.

Till att börja med kommer plattformen mest innehålla blanketter men tanken är att vi ska utveckla dem till att bli e-tjänster.

Du kommer till Mina sidor via länken till höger på sidan. När du kommer dit kan du antingen söka på den blankett du letar efter eller gå via kategorierna.

Vad är det för skillnad på en e-tjänst och en blankett?

En e-tjänst kan du göra när som helst på dygnet via en dator. Du fyller i uppgifterna som efterfrågas och skickar in den direkt via webben. De flesta e-tjänster kräver också inloggning och signering med hjälp av e-legitimation. Eventuella bilagor kan du ladda upp och skicka in. Ärendet följer du sen via Mina sidor.

En blankett fyller du i för hand. Vissa blanketter kan du fylla i på din dator. Blanketten skriver du ut och signerar med din underskrift. Sedan skickar du in den per post eller lämnar den till det kontor som ska handlägga ärendet.

Kontaktformulär

Förbockade fält måste fyllas i

Jag vill:
Vilken verksamhet gäller det?


Beskrivning av ärendet:

Jag vill ha svar via:
Personuppgifter:







FeedBackbutton image